May 31, 2009

CJ entry for Shona's Journal

This month's international circle journal was a bit tough for me. Shona's theme is "art", I love this theme but found it difficult.

I decided to make a layout of my favorite artist, Roy Lichtenstein. I love how he use dots in his artwork, so I used dotted paper.


After taking this photo I placed some photos on the journal. I'm interested in architecture, package design and product design and I used photos of those.

Then I added some round-shaped embellishments such as pearls, buttons, rheinstones to make my layout more dotty (dottie??).

今月のCJはかなりキツかった…Shonaさんのテーマ"art"は、すごく好きなんですが実際やってみると難しいなぁと思って。
結局、リキテンシュタインの絵を使うことにしました。彼のドットの使い方が好きなので、PPもドット柄のものを選びました。
上の写真をとった後、写真を貼って、エンベリッシュメントをつけました。写真は、建築物とパッケージとプロダクトデザイン関連の物を使いました。メーカー勤務だからプロダクトデザインには興味大アリです。
エンベリは、こちらもドットっぽく見せるためにラインストーン・パール・ボタンなど丸いものばかりを使いました。

1 comment:

  1. Hmm..that is a hard topic! But I think you did a great job and I love your ideas behind each details!

    ReplyDelete